Simrishamnsprojekt finalist för FN-pris

“More Than One Story” är finalist för UNAOC:s Intercultural Innovation Award 2014!

Simrishamns kommuns framgångsrika, gränsöverskridande kortspel ”More Than One Story” vinner nya internationella lagrar. Så sent som förra året nominerades det till ”European Public Sector Award 2013” och var en av tre idéer som nominerats från Sverige av totalt 47 från hela EU.

Nu är ”More Than One Story” är en av elva finalister för Intercultural Innovation Award 2014 som The United Nations Alliance of Civilizations ligger bakom, en FN-organisation som den förre generalsekreteraren Kofi Anan initierade 2005 och som har till uppgift att arbeta med frågor kring polariseringen mellan länder och kulturer idag och finna vägar för att få bort den.

Priset kommer att delas ut till alla tio finalister vid en prisceremoni på ”UNAOC 6th Global Forum” på Bali, Indonesien i slutet av augusti där bland annat FN:s generalsekreterare kommer att vara närvarande. Alla finalister får olika nivåer på projektbidrag (allt mellan 15 000 kr till 350 000 kr) och ett års stöd från UNAOC för att sprida sina projekt runt om i världen. Projekten kommer att ingår i det globala nätverket Intercultural Leaders.

- Det här betyder väldigt mycket för projektets framtid och våra möjligheter att sprida vårt kortspel runt om i världen, säger Seth Selleck, ungdomssamordnare på kommunen och initiativtagare till spelet. Det kommer att ge våra ungdomar och våra medarbetare nya, spännande möjligheter till internationellt samarbete.

Det är första gången ett projekt från Sverige är finalist till Intercultural Innovation Award.

- Äran går till alla ungdomar som var med när vi skapade ”More Than One Story” och till alla, enskilda och organisationer, som har varit entusiastiska ambassadörer för projektet under dessa första tre år, säger en glad Seth Selleck.

Frågor från media besvaras av Seth Selleck, ungdomssamordnare på Simrishamns kommun, 0414-81 98 64. Mer information om Intercultural Innovation Award finns på interculturalinnovation.org/the-award. Mer om ”More Than One Story” återfinns på simrishamn.se/sv/kultur_fritid/more-than-one-story.

2014-08-08

Bilaga: UNAOC:s officiella pressmeddelande:

BMW Group And United Nations Alliance Of Civilizations (UNAOC) Announce Finalists For The 2014 Intercultural Innovation Award

NEW YORK and MUNICH, Aug. 5, 2014

The United Nations Alliance of Civilizations (UNAOC) and the BMW Group announced the 11 project finalists for the 2014 Intercultural Innovation Award today. More than 600 applications were received from over 100 countries in a highly competitive selection process.

Since 2011, UNAOC and the BMW Group have engaged in a historic partnership geared towards creating a new model for collaboration. The two organizations established the Intercultural Innovation Award whose mandate is to select the highly innovative grassroots and sustainable projects of non-profit organisations that promote dialogue and intercultural understanding, while making vital contributions to prosperity and peace in global societies.

This year's project finalists come from all over the world, representing countries across six continents. The many different regions they come from underline the importance of the Intercultural Innovation Award and its commitment to the worldwide promotion of intercultural diversity and understanding.

Finalists this year include: Africa e Mediterraneo – ComiX4= Comics for Equality (Italy), All Together Now – Everyday Racism (Australia), Arcenciel – A Circus School in the Service of Intercultural Dialogue (Lebanon), Association for Cultural Child and Youth Education in the Federal State of Saxony-Anhalt – Equal for Equal (Germany), Department of Culture and Leisure, Municipality of Simrishamn – More Than One Story (Sweden), Fundacion CONSTRUIR – Intercultural Dialogue and Plural Justice:

Strengthening Indigenous Justice (Bolivia), Manav Seva Sansthan – Facilitating Informed and Safe Migration among Vulnerable Nepalese Migrants along the Indo-Nepal Border (India), Post-Conflict Research Center – Ordinary Heroes (Bosnia & Herzegovina), Wapikoni mobile – International Network of Aboriginal Audiovisual Creation (Canada), Welcoming America – Welcoming Cities and Counties Initiative (USA) and Youth Service Organization – Intercultural Dialogue Awareness Rising For Cooperation (Rwanda).

The final podium will be announced within the framework of the 6th Global Forum of the UNAOC in Bali, Indonesia. The official award ceremony will take place on 28 August and will be chaired by President Nassir Abdulaziz Al-Nasser, United Nations High Representative for the Alliance of Civilizations, and Bill McAndrews, Head of Communications Strategy, Corporate and Market Communications, BMW Group, in the presence of UN Secretary General Ban Ki-moon.

In case of enquiries please contact: Milena Pighi, BMW Group, Corporate Communications, Spokesperson CSR Telephone: +49-89-382-66563, Fax: +49-89-382-24418, Milena.PA.Pighi@bmw.de Nihal Saad, Spokesperson for the UN High-Representative for the Alliance of Civilizations Telephone: +1-212-457-1751, saadn@un.org Internet: www.press.bmw.de E-mail: presse@bmw.de